OdporúčameZaložiť web alebo e-shop

Vnútorný poriadok MŠK Žilina U13

Vnútorný predis roč. 2005

Správanie v škole ;)

 

Pozeráme dopredu (zodpovednosť = profesionalizmus)

1. V patričnej situácii každému hovoríme: prosím, ďakujem ti, prepáč mi, pardon, je mi tu ľúto.

2. Nikto z nás slovne nenadáva ľuďom a ani ich neuráža svojou drzosťou.

3. Nikto z nás ľudí neohovára ani o nich neklebetí alebo ich inak negatívne nekritizuje za ich chrbtom.

4. Nepoužívame neslušný alebo vulgárny jazyk.

5. Nikdy sa nevysmievame niekomu, kto sa snaží, a nezhadzujeme ho.

6. Nikoho neprerušujeme. Čakáme, kým budeme mať slovo. Ak niekoho prerušíme, najprv povieme: ,, Prepáč/-te mi, prosím ...“

7. Neodvrávame, ak nás napomínajú.

8. Nehašteríme sa a nehádame sa. (napr. počas jedla, cez tréning)

9. Dospelých, trénerov, rodičov nášho aj súperovho družstva slušne pozdravíme. Ak vojdeme aj do cudzieho areálu, alebo aj do vlastného areálu, slušne pozdravíme ľudí čo sú v našom okolí (,,futbalová rodina“, zdravíme aj rodičov mladších alebo starších hráčov; zdravíme aj starších hráčov Čau, Ahoj, Serus, Nazdar ... ).

10. My všetci preukazujeme osobitnú úctu starším ľuďom. Ponúkneme im miesto na sedenie, podržíme im dvere ...

11. Všetci oslavujeme, keď sa niekomu niečo podarí. No bez ohľadu na výhru alebo prehru si ceníme najmä to, keď sa niekto skutočne snaží.

12. My všetci prispievame k tomu, aby bolo v našom okolí čisto a aby to bolo civilizované miesto.

13. V hoteli, v ubytovacom zariadení, v autobuse, v škole nevnášame vonkajšie aktivity dovnútra. Žiadne behanie, naháňanie, loptové hry, žiadne hádzanie predmetov, zápasenie alebo príliš hlasné kričanie.

14. Každý z nás otvára a zatvára dvere potichu; ak niekto z nás náhodou nechtiac buchne dverami, je na mieste povedať: ,,Prepáčte mi, prosím.“

15. To čo chceme ľuďom povedať nevykrikujeme. (napr. nevykrikujem z jednej miestnosti do druhej, nevykrikujem z opačného koncu stola na druhý, nevykrikujem v autobuse, nevykrikujeme na prechádzke) Vždy prídeme za človekom , ktorému chceme niečo povedať, a potom mu to povieme normálnym hlasom.

16. Keď niečo prestaneme používať (športové náradie, športové pomôcky, bránky...), dáme ich na miesto ktoré patria. Upratovanie robíme rýchlo a čo možno najdôkladnejšie. (Patrične udržiavame poriadok, ak sú v blízkosti police, tak ich tam uložíme)

17. Ak použijeme riady a nemáme obsluhu, vrátime riady na miesto určenia a zanecháme za sebou poriadok (zasunuté stoličky, vyhodíme servítky ...)

18. Najprv sa snažím urobiť poriadok, vysušiť veci, a ďalšie úlohy (strečing, kompenzačné cvičenia, silové cvičenia...) až tak si doprajeme čas na zábavu, hry a odpočinok.

(Nezabúdame na Potrebu a Túžbu, Túžba neje nad potrebu.)

19. Nezameriavame sa iba na výsledky, ale aj na maximálnu osobnú snahu.

20. Pri vychádzkach nevykrikujeme, chodíme spolu po jednej strane, využívame chodníky (nie trávnaté plochy, alebo upravené miesta) a prechody pre chodcov.

21. Televízor a iné multimediálne prístroje používame striedmo a uvážene. Snažme sa aby väčšina nášho času bola neelektronická. Môžu ju tvoriť aktivity ako čítanie, hry, koníčky, športy, rozhovor a diskusie.

22. Televízor nepozeráme v noci, ak potrebujeme byť oddýchnutý a pripravený na druhý deň (dobrý spánok v noci je najlepšia regenerácia síl do nasledujúceho dňa). Jedine ak ho pozeráme spolu alebo po predchádzajúcej konzultácii.

23. Ak sa hádame kvôli televízii alebo hrám, dostaneme varovanie, aby sme prestali; ak hašterenie alebo rušenie neprestáva, daná aktivita sa ukončí.

24. Úroveň hluku udržiavame na rozumnej úrovni, aby sme nerozptyľovali alebo nerušili ostatných. (napr. šoféra, spolucestujúcich...)

25. Po zápase si podáme ruky a máme rešpekt voči súperovi, rozhodcovi aj voči sebe. Oceňujeme snahu a aj po prehratom zápase ak sme sa snažili, máme byť na čo hrdí a so zodvihnutou hlavou môžeme zatlieskať divákom a rodičom. Nechávame hodnotenie na trénerov, ak sa nám niečo nevydarilo hľadáme formu ako sa povzbudiť a vzájomne si pomôcť.

26. Ak nedáme veľkú gólovú príležitosť alebo penaltu. Nezabúdame, že už dostať sa do príležitosti je umenie a snažíme sa dostať opäť do ďalšej príležitosti. Ak nedáme penaltu nezabúdame ako sme sa cítili pred penaltou, hrali sme dobre, penalta je iba jedná z príležitosti, a ani nepremenená penalta má nedostane pod úroveň v akej som bol pred ňou. Hráme ďalej máme dôveru v seba a vo svojich spoluhráčov a trénerov.

27. Z chýb chceme využiť čo najviac a preto sa chceme čo najrýchlejšie ponaučiť, a budeme naďalej odvážny v tom čo je správne.

28. Opierame sa neustále o svoje silné stránky a na nich aj pracuj.

29. Nezabúdame ak sa potrebuješ v zápase alebo na tréningu viac sústrediť (využi jednu z možnosti, počítanie prihrávok, sústreď sa na pomalé dýchanie, alebo ak sa ti nechce dýchanie môžeš vedome zrýchliť).

30. Ak budeme meškať zavoláme si. 

 

Nikto neje dokonalý. No napriek tomu sa chceme podľa týchto pravidiel správať. Pravidla sú ako šnúrky na kopačkách(Bez nich je to skoro nemožné hrať. Na rozviazané nás upozorňuje rozhodca, tréner, divák, rodič. No ak sú správne zaviazané vedia nám najlepšie poslúžiť).
Nikdy nedosiahneme dokonalosť, ale nikdy sa o ňu neprestaneme usilovať. 

 

Vnútorný poriadok MŠK Žilina roč. 2005

 

Tréningový proces MŠK Žilina pozostáva z pravidelných tréningov, zápasov a turnajov pod vedením trénera Matúša Rohaľa a asistenta Radoslava Zabavníka , prípadne zastupujúceho trénera z MŠK Žilina v súlade s pokynmi šeftrénera žiakov Patrika Mojžiša, riaditeľa mládeže Ľubomíra Nosického a futbalového vedenia MŠK Žilina.

 

Tréningový proces

1. Po príchodom do šatne si hráč vypne zvonenie na mobile, najneskôr však 10 minút pred začiatkom tréningu.

2. Hráč dbá o poriadok na ihrisku, v šatni, sprchách ako aj vo vlastnej taške. Odpadky patria do koša. Každý zodpovedá za vlastné veci, ktoré má zavesené alebo poskladané. Za neporiadok, rozhádzané a neposkladané veci môže byť hráčovi udelený zákaz účasti na tréningovej jednotke.

3. Tréning začína vo vopred stanovených časoch, poprípade podľa dohody s trénerom vždy zahájením povinnej rozcvičky. Na tréning hráč nemešká, chodí v predstihu, aby sa stihol pripraviť.

4. 10 minút pred začatím tréningu je na ihrisku zakázané strieľať na bránu, prípadne prihrávať na dlhú vzdialenosť. Dôvod prevencia proti vzniku úrazov. Dovolené sú žonglovacie hry, spracovanie lopty, bago, precvičovanie kľučiek, nohejbal

5. Pred začatím tréningu tréner pripravuje pomôcky, lopty, bránky. Ak je potrebné, hráči na výzvu trénera asistujú. K tréningovým pomôckam sa hráč správa šetrne, neničí, nepoškodzuje, zodpovedá za pridelené veci. Pri poškodení nahlási závadu trénerovi, ten zabezpečí opravu prípadne pridelenie náhradných pomôcok.

6. Počas tréningu sa vyžaduje disciplína a sústredenosť. Tréning je podrobne pripravený trénerom. Hráč sa vopred nepýta, čo sa bude robiť, všetko podstatné bude vysvetlené počas tréningu.
Hráč najprv pozorne počúva pokyny a potom nasleduje ukážka. Počas výkladu trénera nerozpráva, nepýta sa, nevysvetľuje pokyny spoluhráčom. Čas na otázky nasleduje potom, čo tréner vysvetlí celé cvičenie. Tieto pokyny sú dôležité, aby tréning prebehol efektívne a bez zbytočného predlžovanie.

7. Hráč je vytrvalý. Ak niečomu nerozumie, pýta sa trénera. Ak mu niečo nejde, robí to pomalšie, postupne rýchlejšie. Nesnažíme sa o kvantitu na úkor kvality.

8. Tréningy U11 sú zamerané predovšetkým na zlepšenie práce s loptou (aby mal hráč loptu plne pod kontrolou a ovládal ju). Dôležitý je prvý dotyk - spracovanie, uvoľnenie sa s loptou alebo bez lopty. Takéto cvičenia ako aj video ukážky, ako futbalisti riešia rôzne herné situácie v zápase, sú k dispozícii na FB stránke „Futbal Cvicenia” (znak Ligy Majstrov). Hráčovi  je odporúčané túto stránku sledovať a cvičenia si skúšať aj vo voľnom čase.   

9.Tréning končí odpískaním trénera a povelom „dole, je koniec“. Je potrebné pozbierať a spočítať lopty a ostatné pomôcky, dať rozlišovače do vreca a odložiť bránky na určené miesta. Služba odnesie

pomôcky z ihriska ,ak nie je určená, tréner poverí hráčov, ktorí tak urobia. Nasleduje zhodnotenie tréningu, ďalšie informácie resp. inštrukcie na nasledujúce dni, prípadne nominácie hráčov na zápasy, turnaje. Tu je tiež priestor na otázky hráčov. Ak majú rodičia nejaké otázky, dotazy môžu sa informovať na záver, po skončení tréningu.

 

Výjazdy na zápasy, turnaje

Na výjazdoch sa hráč správa slušne, myslí na to, že reprezentuje seba, rodičov, klub, mesto, štát. Rešpektuje pravidlá, porušením pokynov môže byť hráčovi udelení zákaz nástupu na zápas alebo obmedzenie odohraného času hráča na zápase.

1. V autobuse hráč dodržuje bezpečnosť. Nestojí v uličke, sedí na svojom mieste v smere jazdy, nezvešá sa po sedačke. Počas cesty sa správa slušne, nevykrikuje, nekričí, dbá o poriadok. 

2. Hráč plne rešpektuje spoločný režim a program výjazdu. Dodržuje budíček, presné časy zrazov a večierku. Po večierke hráč leží v posteli a snaží sa zaspať. Pred večierkou je potrebné vykonať osobnú hygienu. Pozor na zanedbávanie manikúry pred zápasom alebo turnajom, hrozia zranenia.

3. Voľný čas sa trávi spoločenskými hrami, vychádzkami, doučovaním z predmetov, ktoré chlapec nezvláda v škole. Hráč má vopred určený čas na telefonovanie. Večer mobily zbiera tréner.

 4. Stravovanie počas výjazdov je väčšinou zabezpečované v reštauráciách, verejných jedálňach. Je preto dôležité správať sa slušne. Pri príchode a odchode hráč pozdraví. Pri podávaní jedla slušne sedí a poďakuje. Stolujeme spoločne, a preto ak tréner neurčí inak, hráč čaká, kým nemajú na stole jedlo všetci, až tak začne jesť. Jedlo sa snaží dojesť. Rešpektuje a neobťažujem ľudí v okolí svojim správaním. Dáva si pozor najmä na hluk, nekričí, nesmeje sa nahlas, nevykrikuje po spoluhráčoch, tréneroch. Ak niečo potrebuje príde jeden chlapec od stola a tak sa spýta trénera. Podobne ak sa niečo rozleje prípadne rozbije, hráč nekričí, nesmeje sa, jeden chlapec od stola upovedomí trénera.  Pri odchode si hráč skontroluje osobné veci, aby nič nezabudol. Zasunie stoličku a snaží sa po sebe zanechať poriadok.

 

Rodičia

Veríme, že príkladom správania pre hráča sú tréneri a rodičia. Rovnako sme názoru, že fanúšikovia sú svojim spôsobom súčasťou tímu, a preto slušné a reprezentatívne správanie platí ako pre hráčov a trénerov  tak aj pre rodičov, rodinu, známych.

1. Pozor na vykrikovanie počas tréningov alebo zápasov. Rodičia nedávajú pokyny pre chlapca, za hráča, mužstvo a priebeh zápasu je zodpovedný predovšetkým tréner a asistent. Dôležité je naučiť hráčov už teraz sústrediť sa na samotnú hru a vlastný výkon.

2. Rodičia rešpektujú rozhodnutia rozhodcu, zbytočne nekritizujú a negatívne nekomentujú.

3. Dovolené je iba slušné povzbudzovanie, neponižujeme výrokmi súperových hráčov, trénerov, divákov. Na nevhodné výroky súpera na adresu tímu U11 MŠK Žilina nereagujeme.

4. Nevytvárame prehnaný tlak na výsledok, nekritizujem a nesledujem iba negatívne veci. Hráči musia mať radosť z futbalu, netreba ich znechutiť prehnanou ctižiadostivosťou. V kategórii U11 je dôraz kladený na napredovanie v kvalite a zvyšovanie úrovne hry. Očakávame, že dobré ovládanie lopty, správne prevedenie herných činností a správne riešenie herných situácii sa v kombinácii s nasadením, a bojovnosť odrazia na výsledku zápasu, no nieje to vždy pravidlom. Preto výsledok je dôležitý, ale nie najdôležitejší.